Skip to main content

Prohlášení o shodě - Compliance

Systém shody Bilfinger

Ve společnosti Bilfinger je dodržování compliance zásadní součástí úspěšného vedení a dobrého podnikového řízení společností. S ohledem na to jsme revidovali náš systém shody. Ten je nyní v souladu se zvýšenou globální požadavky a mezinárodními standardy.  

Pravidla shody

Revidovaná pravidla pro dodržování předpisů jsou zavedena na úrovni celé skupiny od 1. ledna 2017. Kodex chování podrobně popisuje obecné zásady našeho chování. Odpovídající pokyny skupiny obsahují konkrétní pokyny k otázkám integrity, soutěže a jednání s obchodními partnery.  

Komunikace a školení

Společnost Bilfinger Compliance Communications, platforma, která byla zavedena v roce 2012, může zaměstnancům po celém světě klást otázky telefonem nebo intranetem ve svém rodném jazyce. Na tyto otázky bude odpovídat compliance tým. Systém může být také použit pro hlášení incidentů s dodržováním předpisů (anonymní, pokus si někdo přeje). Interní informátoři jsou chráněni proti jakýmkoli represím; dobrovolné zveřejnění vlastního pochybení je ve prospěch dotyčného zaměstnance. 
Osoby mimo společnost, jako jsou zákazníci, dodavatelé, subdodavatelé nebo poskytovatelé služeb, mohou také oznámit zneužití prostřednictvím společnosti Bilfinger Compliance Communications. Tyto zprávy zůstanou v případě potřeby  anonymní.
Nová pravidla dodržování předpisů byla distribuována všem zaměstnancům v celkem 22 jazycích. Jejich úvod byl doprovázen komunikační kampaní a osobní školení. Podporuje ji také nově vyvinutý e-learningový program. 

Organizace dodržování předpisů

Posílili jsme organizaci dodržování předpisů na personální úrovni. Compliance ředitel dostává hlášení od compliance úředníků, a compliance manažeři, kteří jsou centrálně a decentralizovaně řízeni, se zabývají procesy souvisejícími s dodržováním předpisů. Compliance tým úzce spolupracuje s Výkonnou radou, výkonnými řediteli a vedoucími pracovníky, přezkoumává situace, ve kterých existuje nejistota a pomáhá všem zaměstnancům dodržovat vnitřní požadavky. Hlavní ředitel pro dodržování předpisů je podporován při navrhování a dalším vývoji systému shody prostřednictvím Výboru pro dodržování pravidel, který se pravidelně schází a je složen z vedoucích právníků, interního auditu a lidských zdrojů. 

Dodržování předpisů o shodě

Kontrolní systémy, zavedené pro zjištění dodržování předpisů o shodě, zahrnují rutinní a speciální audity prováděné interním auditorem. V rámci sledování obchodních vztahů věnujeme zvláštní pozornost využití třetích stran v souvislosti s pořízením objednávek. 

Díky okamžitému oznamování závažných případů a čtvrtletním zprávám ředitele o dodržování předpisů je výkonná rada, výbor pro audit dozorčí rady a plénum dozorčí rady podrobně informovány o vývoji v oblasti dodržování předpisů.
Aktivně sledujeme informace o porušování předpisů prostřednictvím vlastních vyšetřování, a to tím, že oznamujeme příslušným orgánům a spolupracujeme s nimi, abychom dosáhli úplného řešení. Jakékoli zjištěné pochybení vyústí v osobní následky pro zúčastněné osoby a povedou k preventivním organizačním opatřením. Interní nálezy získané z podávání zpráv, srovnání s jinými systémy a hodnocení externích odborníků povedou k trvalému vývoji a zlepšování našeho systému shody.

10 Zlatých pravidel shody vychází z Kodexu chování společnosti Bilfinger, který poskytuje závazné pokyny pro naše akce. Shrnuje principy jednání bezúhonnosti a poskytuje jasnou orientaci. Zásady platí pro všechny manažery a zaměstnance společnosti, bez ohledu na to, kde pracují a jakou práci vykonávají. Budou přispívat k tomu, aby zaměstnanci věděli, jak jednat s důstojnost při své každodenní práci.

Tisk